اولين کارگاه تخصصي بين المللي حفاظت و مرمت

مدير پايگاه ميراث جهاني پاسارگاد در گفتگو با ميراث آريا(chtn) ضمن بيان اين مطلب افزود: عمليات حفاظت و مرمتي بسياري در مجموعه ميراث جهاني پاسارگاد انجام شده است.


محمد نصيري در ادامه خاطرنشان کرد: از جمله عمليات حفاظت و مرمت مي‌توان به بررسي فرسايش سنگ‌هاي سياه موجود در بناهاي مجموعه پاسارگاد و راهکارهاي حفاظتي آن اشاره کرد.


وي اضافه کرد: همچنين آسيب‌شناسي و طرح مرمت آرامگاه کوروش، کاخ اختصاصي و آب‌نماهاي باغ¬شاهي، تعويض و تعبيه سايبان براي حفاظت از بناها انجام شد.


وي با اشاره به انجام عمليات مرمت سقف آرامگاه کوروش و بخشي از آب‌نماهاي باغ شاهي افزود: هر ساله بناها از علف‌هاي هرز پاک‌سازي و پوشش¬هاي حفاظتي بر روي سنگ¬هاي سياه موجود در مجموعه مرمت مي‌شوند.

نصيري همچنين از تشکيل اولين کارگاه تخصصي بين المللي حفاظت و مرمت مجموعه ميراث جهاني پاسارگاد به منظور آماده سازي برنامه اجرايي و پاسخ گويي به نيازهاي مختلف محوطه پاسارگاد در اسفند ماه 88 خبر داد.

وي در پايان يادآور شد: در اين راستا کارگروهي متشکل از کارشناسان ايراني و ايتاليايي شکل گرفت تا به صورت تخصصي در زمينه‌هاي تحقيقاتي و اجرايي کردن برنامه‌هاي پژوهشي به پيشبرد اهداف مجموعه پاسارگاد بپردازند./119

انتهای پیام/

کد خبر 1388122629